Anayurt Gazetesi
SİYASET TÜRKİYE EKONOMİ DÜNYA SPOR MAGAZİN KÜLTÜR-SANAT FOTO GALERİ WEB TV YAZARLAR
Whatsapp İhbar Hattı
28 Ekim 2020 Çarşamba - 00:00

Filmler seyirciyle buluşuyor

#HerŞeyeRağmen sloganıyla 30 Ekim’e kadar devam edecek 8. Boğaziçi Film Festivali’nde Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması filmlerinden “Mavzer”, “Ölü Ekmeği”, “Kodokushi” ve “Sadece Farklı” filmlerinin ekip katılımlı söyleşileri gerçekleşti.

Filmler seyirciyle buluşuyor
Facebook'ta Paylaş Twitte'da Paylaş Whatsapp'tan Gönder Haberi Yazdır Metni küçült Metni büyüt

Özgür GÜVENÇ

İSTANBUL (Anayurt) - Ulusal yarışma filmlerini seyircisiyle buluşturmaya devam eden 8. Boğaziçi Film Festivali’nde film gösterimleri devam etti. Festivalde Fatih Özcan’ın Mavzer, Reis Çelik’in Ölü Ekmeği, Ensar Altay’ın Kodokushi ve Ahmet Sönmez’in Sadece Farklı filmlerinin ekip katılımlı gösterimi düzenlendi. Uluslararası Uzun Metraj Film Yarışması’nda da yer alan Kodokushi ve Sadece Farklı filmlerinin dünya prömiyeri de  gerçekleşti.

 “İNSANIN HIRSI VE YOK ETME İSTEĞİNİ TEMSİL ETTİĞİ İÇİN KURTLARLA ÇALIŞTIM”

Festivalin Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması’nda yer alan Mavzer filminin gösterimi Beyoğlu Sineması’nda gerçekleşti. Fatih Özcan’ın koyunlarını kurtlardan korumak için bir mavzer satın almaya çalışan adamın, oğlu ve kardeşleriyle yaşadıklarını konu edinen ve dünya prömiyerini 26. Saraybosna Film Festivali’nde yapan filminin gösteriminin ardından, filmin yönetmeni Fatih Özcan seyirci karşısına çıktı. Soru cevap bölümünün moderatörlüğünü Boğaziçi Film Festivali Artistik Direktörü Emrah Kılıç yaptı. Filmin gösteriminin ardından seyircilerle buluşan yönetmen Fatih Özcan ilk olarak filmin üretim sürecinin nasıl başladığını anlattı. Filmin hikayesini seçme nedenini bildiği ve hakim olduğu coğrafyayı anlatma isteği olduğunu belirten Özcan, insanların hırs sebebiyle başka birini yok etme isteğini iyi sembolize ettiği için hikayede kurtlara yer verdiğini söyledi.

Özcan, “Çektiğiniz filmde seyirciye bir şey göstereceksiniz ama gösterdiğiniz şey, anlattığınızın çok daha ötesinde şeyler vadedecek”dedi.

 “ÖLÜ EKMEĞİ’Nİ YAŞAMIN AKIŞINA BIRAKARAK ÇEKTİM”

Festivalin Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması’nda yer alan Ölü Ekmeği filminin gösterimi Beyoğlu Sineması’nda gerçekleşti. Reis Çelik’in bir aşık ile çırağının hikayesini ele alan ve dünya prömiyerini 32. Tokyo Film Festivali’nde yapan filminin gösteriminin ardından, filmin yönetmeni Reis Çelik ile filmin oyuncu kadrosu seyircilerin karşısına çıktı. Soru cevap bölümünün moderatörlüğünü Rıza Oylum yaptı. Söyleşiye filmin hikayesini anlatmakla başlayan Reis Çelik bu yola Tuncel Kurtiz ile başladıklarını söyledi. “Bir kelimeden yola çıkarak Tuncel abiyi film çekelim diye ikna ettim. Tuncel abi de bu filmi neden yaptığımızı sorduğunda köylü aşıklar büyük destanları bir kelime ile yarattılar, biraz buradan beslenelim dedim” açıklamasını yapan Çelik, dokuz yıl önce çektiği başka bir filme mekan aramaya gittiğinde buz tutmuş bir gölün üstüne koyduğu elma ve gölün üzerine çıkan arkadaşını çekerek zihninde bu fikri oluşturduğunu ifade etti.

Filmin çekim sürecine dair gelen soruyu da yanıtlayan Çelik, çok zorlu bir çekim süreci geçirdiklerini belirtti. Ağustos sonunda Ardahan’da her yerin kurak olduğunu fakat filmi çektikleri yıl ise her yerin yemyeşil otlarla kaplı olduğunu söyleyen Çelik, bunun çekimler öncesi kendilerine sorun çıkardığını ifade etti. “Filmde çocuklarla çalışmak zor oldu mu?” sorusunu da cevaplayan yönetmen, “O konuda zorlandığımı hiç söyleyemem. Ben filmlerimde oyuncuları olabildiğince doğal halleriyle oynatmayı seven biriyim. Çocuklarla rolleri üzerine çalışırken hiçbir zaman ezberletmedim. Onları artist havasından çıkardım. Filmi yaşamın akışına bırakarak yapmaya çalıştım” dedi.

 FİLM GERÇEK OLAYLARA DAYANIYOR

Festivalin Ulusal ve Uluslararası Uzun Metraj Film Yarışması’nda yer alan Kodokushi filminin gösterimi Kadıköy Sineması’nda gerçekleşti. Ensar Altay’ın yalnız ölenlerin evlerini temizleyen Norihito’yla dünyada var olmak için kendine sebep arayan Yaşlı Muramatsu’nun hikayesini bir Japon fenomeni üzerinden anlatan belgesel filminin gösteriminin ardından, filmin yönetmeni Ensar Altay, görüntü yönetmeni Kürşat Üresin ile film ekibinden Ömer Faruk ve Merve Dağ seyircilerin karşısına çıktı. Soru cevap bölümünün moderatörlüğünü Murat Tırpan yaptı. Yönetmen Ensar Altay, filmin çıkış hikayesinin Japonya’daki gerçek olaylara dayandığını belirtti. Altay, “Tokyo’da yalnızlığa terk edilen yaşlıların hiç kimsenin bilmediği bir anda yalnız başlarına ölmeleri beni çok etkiledi” dedi.

 “KADINLAR HER ŞEY İÇİN ÇOK EMEK VERİYORLAR”

Festivalin Ulusal ve Uluslararası Uzun Metraj Film Yarışması’nda yer alan Sadece Farklı filminin gösterimi Beyoğlu Sineması’nda gerçekleşti. Ahmet Sönmez’in yüksek fonksiyonlu otistik bir babayla "normal" oğlunun hikayesine odaklanan filminin gösteriminin ardından, filmin yönetmeni Ahmet Sönmez, senaristi Nalan Merter Savaş ile oyuncuları Ömer Akgüllü, Vildan Atasever ve Aybars Kartal Özson seyircilerin karşısına çıktı. Soru cevap bölümünün moderatörlüğünü Boğaziçi Film Festivali Festival Programcılarından Ebubekir Elkatmış yaptı.

Filmi kendi oğluyla yaşadıklarını tersten okuduğunu ve hikayeyi yarattıklarını söyleyen Ahmet Sönmez, “Yaşanmışlıkların verdiğiyle bir hikaye yapmak istiyorsunuz ve tıpkı benim yaptığım gibi filmler ortaya çıkıyor” dedi. Filmin başrol oyuncusu Ömer Akgüllü ise “Otizmli bir bireyi oynamak nasıl bir duyguydu?” sorusuna set süresince kendisine herkesin çok iyi katlandığını belirterek kimseyle hiçbir temasının olmadığını ve tamamen içine kapalı olduğunu ifade etti. Filmin diğer başrol oyuncusu Vildan Atasever de karakterine dair yöneltilen soruya “Kadınların her zaman evliliklerindeki ilişkilerinde yaşadıkları durumu düşünerek empati kurmaya çalıştım. Biz kadınların çok fazla emek verdiğini düşünüyorum her şey için. Anlaşılmadığımızı da düşünüyorum bazen” dedi ve kadının evden gittikten sonra ise her şeyin başkalaşarak bambaşka bir hal aldığını filmde de görülebildiğini belirtti.

Filmin genç oyuncusu Aybars Kartal Özson da filme dair yaptığı konuşmasında çekimler süresince kendisini otizmli bireylerin yerine koyduğunu ifade etti ve sonrasında da onlara nasıl yardımcı olabileceğine dair bir düşünce içine girdiğini belirtti. “Benim rolüm çocuktu ama filmde ben baba olmuştum, babam da benim çocuğum olmuştu ve ben ona baktım” diyen Özson bu durumun kendisi için farklı bir tecrübe olduğundan bahsetti. Filmin senaristi Nalan Merter Savaş da çevresinde hiç otizmli birey olmadığını fakat senaryo yazım sürecinin kendisi için bir keşif durumu olduğunu vurguladı.

ÖNCEKİ HABER   SONRAKİ HABER
Ankara'da Amerikan şirketi aşı denemeleri başladı
 
Fethiye Çiftetellisi yeniden yorumlanıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Beşiktaş-Trabzonspor maçını Halil Umut Meler yönetecekSpor
Beşiktaş-Trabzonspor maçını Halil Umut Meler yönetecek
Çin, bayram tatiline salgın gölgesinde giriyorDünya
Çin, bayram tatiline salgın gölgesinde giriyor
'Dört büyüklerin' borcu 14 milyar TLEkonomi
'Dört büyüklerin' borcu 14 milyar TL
Türk-İş: Açlık sınırı 2 bin 652, yoksulluk sınırı 8 bin 638 TLTürkiye
Türk-İş: Açlık sınırı 2 bin 652, yoksulluk sınırı 8 bin 638 TL
'Afrika haberlerini Batılı kaynaklar yazıyor'Dünya
'Afrika haberlerini Batılı kaynaklar yazıyor'
DSÖ ekibi Vuhan'da karantinadan çıktıEkonomi
DSÖ ekibi Vuhan'da karantinadan çıktı
Naci Ağbal: Faiz indirimini konuşmak için çok erkenEkonomi
Naci Ağbal: Faiz indirimini konuşmak için çok erken
Huzurevi sakinleri için manevi destek programıTürkiye
Huzurevi sakinleri için manevi destek programı
Gül: WhatsApp'ın zorunlu güncellemesi çifte standarttırSiyaset
Gül: WhatsApp'ın zorunlu güncellemesi çifte standarttır
Ekonomik Güven Endeksi'nde artışEkonomi
Ekonomik Güven Endeksi'nde artış
Anayurt Gazetesi
KünyeKünye İletişimİletişim ReklamReklam FacebookFacebook TwitterTwitter RSSRSS Günün HaberleriGünün Haberleri